#1 2010-07-08 18:01:13

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2010-07-07
Posty: 22
Punktów :   

O szkole (klany, przedmioty, klasy)

O szkole



Szkoła ta została utworzona wiele stuleci temu w głuszy, zdala od siedzib ludzkich, aby pomóc w edukowaniu młodych zwierzołaków. Zanim Alitis została wybudowana dzieci z jednego miasta były nauczane przez całą społeczność. Miało to wiele wad – między innymi braki w wykształceniu rodziców. Dlatego też postanowiono założyć uczelnię, która skupiałaby młodzież z całego świata w jednym budynku razem z najlepszą kadrą.

Tereny Alitis obejmują: zamek, lasy, łąki, staw razem z wyspą, oraz szopę. Są to setki hektarów i niemożliwością jest, żeby samodzielnie wszystko zbadać. Jednak uczniowie badający zarówno tereny należące do szkoły, jak i sam zamek znajdą wiele niespodzianek, a także kilka interesujących pokoi, które nie będą dostępne dla innych uczniów. Wiąże się to jednak z niebezpieczeństwem, ponieważ tajemnice tej szkoły potrafią być niebezpieczne. Wielu z nich nie podoła przeciętny uczeń, a niektórym nawet nauczyciele. Wystarczy poszlajać się po szkole, a Fortuna sama nas znajdzie.

Gmach szkoły znajduje się w północnej Anglii, jednak daleko od wszelkich siedzib ludzkich. Jest zabezpieczony przed nieproszonymi gośćmi, więc nie ma szans, żeby jakiś człowiek dostrzegł zamek, ale także, by uczeń upuścił teren szkoły. Z drugiej strony jest on tak duże, że każdy zdąży się zgubić 12 razy, niż dotarłby do granic posiadłości. I mogłoby go coś pożreć po drodze.

Klany


Ponieważ Alitis jest dużą instytucją, będącą w stanie pomieścić tysiące uczniów, postanowiono podzielić ich według charakterów na trzy klany. Nie oznacza to oczywiście, że nie można się przyjaźnić z osobą z obcego klanu. Po prostu członkowie jednego "domu" mają wspólny salon, sypialnie, łazienki, a także siodlarnię. Są to tereny zazwyczaj niedostępne dla innych i rzadko się zdarza, aby ktoś spoza grupy był w stanie dostać się do środka. Wyjątki jednak się zdarzają.

Ferocia – tutaj zazwyczaj trafiają, ci, którzy idą przez życie z wysoko uniesioną głową, przez co nie patrzą pod nogi. Stereotypowy Fer jest porywczy, ale również nieostrożni i skorzy do gniewu. W życiu szukają rozrywki i przygody i to motywuje ich do działania. Barwą przewodnią klanu jest brąz.

Lucrum – główna zasadą tego klanu jest zysk. Z założenia uczniowie przydzieleni tutaj powinni podejmować decyzje, aby jak najlepiej im się zwróciły w ten, czy inny sposób. Chcą w życiu zdobyć jak najwięcej, wycisnąć je do końca. Nie musi to oznaczać, że są wyrachowani. Co najwyżej odrobinę egoistyczni. Kolor, w którym urządzony jest salon, to fiolet. Nie lubią, kiedy się mówi na nich Lukry.

Perritris – osoby, które trafiły tutaj chcą poznać jak najwięcej świata. Nie ważne, czy dzięki podróżom, doświadczeniom w laboratorium, czy przez kontakty międzyludzkie. Nie chcą niczego przegapić. Nie da się ich jednoznacznie zdefiniować, ponieważ droga poznania jest różna dla każdej osoby. Główny kolor to zieleń. Przezywa się ich Peritami, lub Peritkami.

Przedmioty



W tej szkole jest możliwość uczęszczania na 12 przedmiotów, z czego dowolnych pięć (łącznie z Obserwacją) jest obowiązkowych, jednak na więcej niż 7 nikt nie da rady chodzić.

Historia zwierzołaków – od zwykłej historii różni się jedynie tym, że pokazywane jest jakie znaczenie w danym wydarzeniu mieli zwierzołaki. Niejeden człowiek by się zdziwił jak wiele im się zawdzięcza

Staroegipski – język, który uchodzi za pierwotną mowę wynaturzeń. Można go porównać do skrzyżowania angielskiego z łaciną w normalnym świecie. Z całą pewnością jest niezwykle przydatny

Astrologia – Zwykli ludzie obserwując ruchy gwiazd mogą co najwyżej przewyidzieć trzecią Wojnę Światową. I to jak mają szczęście. Zwierzołaki są w stanie odnaleźć wskazówki gdzie szukać zgubionych kluczy.

Magia Żywiołów – właściwie są to cztery przedmioty, jednak to, na który uczeń może uczęszczać zależy od jego wewnętrznych predyspozycji. Opanowując lekcje można wykonywać drobne manipulacje danym elementem. Co prawda nie podpali się tym Londynu, ani nie wywoła Tsunami, jednak po odpowiednich ćwiczeniach niektóre efekty mogą być imponujące

Nawiedzanie - wynaturzenia posiadają możliwość odwiedzania snu innych osób. Na tych lekcjach można się nauczyć jak wejść świadomi do krainy snów, odnaleźć czyjś sen, wpłynąć na niego w zamierzony sposób i po tym wszystkim się obudzić w nienaruszonym stanie. Nie jest to do końca bezpieczne. Można też dowiedzieć się jak zablokować dostęp do swojej jaźni.

Wf – nie jest to zwyczajnie wychowanie fizyczne, ponieważ ma za zadanie rozwinąć sprawność osoby po przemianie, szczególnie biorąc pod uwagę jego specjalne zdolności. Szkolny ekwipunek jest do tego odpowiednio przystosowany. Mamy też rozległe tereny zielone, co umożliwi treningi na dworze.

Smokologia – smoki zajmują specjalne miejsce w świecie wynaturzeń, dlatego też jest im poświęcony cały przedmiot. Jakie wyróżniamy gatunki, jak się z nimi obchodzić, pielęgnacja. Jeżeli ktoś jest zainteresowany hodowaniem smoków, lub chce po prostu odpowiednio zająć się swoim jest to przedmiot dla niego. Są też zajęcia praktyczne.

Eliksiry & Zielarstwo– szkolna oranżeria zapewnia szeroki dostęp do różnych, często niebezpiecznych roślin. Można z nich robić zarówno zbawcze w działaniu leki, jak i śmiertelne trucizny. Na tych lekcjach uczniowie dowiedzą się jak pielęgnować rośliny i tworzyć z nich ciekawe wywary. Część z nich mogą użyć dla własnej korzyści.

Obserwacja – jedyny przedmiot obowiązkowy. Nikt, kto należy do świata wynaturzonego nie potrafi od razu rozpoznawać sobie podobnych. Uczy się tej sztuki na zajęciach Obserwacji. Również tam dowiaduje się jak rozpoznać odpowiednią okazję i przewidzieć zachowanie tłumu, czy nieznajomych. Pomaga to wynaturzeniom przetrwać w normalnym świecie

Rysunek – zwierzołaki od pokoleń wiedzą jak ożywić swoje dzieła. Mogą dzięki nim przekazywać informacje, szpiegować innych, a jeżeli mają talent to rozmawiać ze zmarłymi, czy przepowiadać przyszłość.

Muzyka – grając na specjalnie przygotowanych instrumentach wynaturzenia są wstanie nie tylko do głębi poruszyć słuchaczy, ale także narzucać swoją wolę innym. W miarę możliwości. O ile w przypadku drobnego gryzonia nie jest trudno kazać mu usiąść, to potrzeba ogromnego talentu, żeby zmusić drugiego zwierzołaka do czegoś bardziej skomplikowanego.

Rzeczoznastwo – świat zwierzołaków wyprodukował wiele niezwykłych przedmiotów, o których istnieniu zwykłych ludzie nawet nie śnili. Na tych zajęciach można nauczyć się rozpoznawać magiczne przedmioty od tych zwyczajnych, oraz nauczyć się produkować je. Oczywiście uczniowie  nie mają szans osiągnąć poziomu zawodowców, jednak ci zdolniejsi powinni dać radę stworzyć kilka użytecznych gadżetów.

Klasy



Naukę w tej szkole rozpoczyna się w wieku 13 lat. Edukacja trwa 8 lat, a każdy rok szkolny kończy się egzaminem. Klasy są numerowane od najstarszej, czyli
I – 21 lat (rocznik 89)
II – 20 lat (rocznik 90)
III – 19 lat (rocznik 91)
IV – 18 lat (rocznik 92)
V – 17 lat (rocznik 93)
VI – 16 lat (rocznik 94)
VII – 15 lat (rocznik 95)
VIII – 14 lat (rocznik 96)
IX – 13 lat (rocznik 97)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.071 seconds, 10 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dw-demonywojny.pun.pl www.porsche.pun.pl www.los-santos-vagos.pun.pl www.narutografans.pun.pl www.the-world-of-pokemon.pun.pl